lördag 10 mars 2012

Konsten att komma av sig

Jag vaknade igår med huvudvärk och snorig näsa (var man nu annars skulle vara snorig), så det fick bli en dag på sofflocket. Men vad hände sen? Influensan kom av sig, idag är jag frisk och inte det minsta snorig. Hmm. Det gör i och för sig inget alls, eftersom det är första gången sen i julas eller så, då jag är ledig både lördag och söndag. Så idag begav jag, mor och hennes kompis Z oss iväg på en loppisrunda. Första anhalten var Lions I Åhus. Folk som flugor i ett saftglas på sommaren var där. Ganska trång blandhyllorna och ingen vidare ordning heller. Men jag köpte en knäckbrödsbok, I love knäckebröd, heter den. Skriven av Oprah Winfreys personlige kock, Art Smith. Efter ett besök i Sverige var han helt såld på knäckebröd och skrev denna kokbok.
Färden gick vidare till Erikshjälpen i Kristianstad, där det förvisso också var mycket folk, men gott om plast, ordning och reda och rent. Därefter var det dags för lunchintag och sen vidare till Pingstkyrkans loppis, också i Kristianstad. Det blev dock inte några fler fynd för min del idag. Jag tror inte jag riktigt har det rätta ögat för loppis...än. Men roligt att gå på är det.
För ett tag sedan kände jag att jag behövde en ny väska, eftersom det är något jag verkligen har brist på...not. Hela vintern har jag använt min marinblåa Longchamp, en väska som jag trivs alldeles förträffligt med. Men nu kände jag för något annat, lite vårligare. Typ en Mullberry :) I väntan på den köpte jag ljusbeige på Lindex. Långt axelband så man kan ha den på diagonalen över axeln. Stor och rymlig, vilket jag tycker är bra.
Pimpade den med en randig tygros från någon Lindexrea way back.

Inga kommentarer: