söndag 18 december 2011

4:e advent

Idag går kyrkokörens största event av stapeln, advents-och julmusiken. ska bli riktigt roligt. Efteråt har jag o S bestämt oss för att bjuda hem hela kören på lite glöggmingel, så igår förberedde vi det. Dammade av glöggmuggarna, dekorerade pepparkakor, bakade ut lite fler pepparkakor, bakade några glutenfria kakor och jag satte in en lite gran. Eftersom det regnade och blåste så hade jag ingen lust att gå någon längre runda i skogen för att leta upp en lagom gran, så jag tog en lite som får kompletteras med en stor senare i veckan.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Therese! vilken energi ni har. men så trevligt! Hoppas det uppskattades. Vilka små söta ljuslyktor du har!!!! Granen gillar jag, behåll du den!! God Jul Kära Du.Kram Faster K.

Therése sa...

Ja, visst är ljuslyktorna söta! Till påsk blir dom äggkoppar ;) Granen ska jag behålla, men jag tänkta ha en stor också. Det verkade som att alla var nöjda med glöggminglet, vi var nog starx över 20 st här. God Jul på dig också! Kram T