fredag 29 april 2011

Yra

Tydligen har dom rekryterat en polsk tandläkare till den lokala folktandvården. Det var hos honom jag hamnade igår när jag skulle laga en visdomstand. Först fick han undra om han skulle dra ut eller laga. Jag tyckte först dra ut, men det tyckte inte tandhygenisten, så laga var bestämt. Så polacken fick vara så god och hålla sig till protokollet. Jag tackade vänligt, men lite osäkert nej till bedövning, vilket visade sig än en gång vara ett smart val. Rara tandsköterskan sa att det vara bara att vifta med handen, så kom hon med en spruta om det skulle göra allt för ont. Det var först när polacken tog till det tunga artilleriet och hela skallbenet vibrerade, så jag blev tokyr, som det gjorde lite ont. Men det hela var över på ett par minuter och då känns det skönt att slippa ha en bedövning och dras med hela dagen. Därefter vill polacken fixa hela mitt garnityr. Han skulle sätta kronor lite överallt och fixa o dona. Hey, hey, hey, hold your horses! Jag tänkte ha mina dollars till annat än att slänga in i käften. Han fick nöja sig med att slipa till framtänderna lite.
Idag samlades rojaliserna hemma hos mig för lite kunglig bröllopsyra. Vi intog TV-bröllopsmiddag och åt praliner och för resten åt vi läkerol. Det var en trevligt bröllop, i helt annan stil än fjorårets svenska, men trevligt ändå. Det brittiska kunghuset spelar ju i en helt annan division än i alla fall de nordiska.
Imorgon fortsätter den kungliga yran, för då firar vi kungen, valborg, våren, brasan och lite annat sån't smått o gott...

Inga kommentarer: