söndag 16 januari 2011

Minnen från förr

Så här efter jobbet och maten på söndagkvällen är det lätt hänt att man slösurfar runt bland olika bloggar. Jag råkade hamna på bloggen Fasta maskor och lösa funderingar, där jag hittade bilden nedan.
Då kom jag och tänka på när min faster, som jag bodde hos när jag praktiserade på TV 4 i Stockholm, visade mig runt i Uppsala. Jag minns att vi var i Gamla Uppsala, tittade på keramik, besökte slottet och en kyrkogård. Tror det var Dag Hammarskjölds grav vi besökte. Dessutom åt vi semlorOfvandals. Goda semlor av bästa kvalisort! Det kan finnas någon oskriven lag om att man måste fika på Ofvandals när man besöker Uppsala. Så gör det!

3 kommentarer:

AnnA sa...

Hej!
Har du praktiserat på TV4? Vad spännande!
Kul vers, det där om hakorna...
Ha en skön vecka - och nu måste vi få till en fika...
Ha det så länge!
Kram!
AnnA

mahawi sa...

Klart det är en oskriven lag att fika på Ovandahls i Uppsala.Jag hade glömt att vi var där, så är det också ganska länge sen.

Therése sa...

Ja, Marianne det är snart 14 år sedan...:)
@AnnA, ska vi ta o träffas i stan endera dagen?