torsdag 19 november 2009

Stort och smått


Dom här sångglada och glittriga glamournunnorna köpte jag i Ystad i somras. Jag såg att dom fanns på Liseberg också. Det är egentligen julgransprydnader, men dom får stå på byrån och sjunga för fulla halsar!

Granen och den minsta tomten köpte jag på Liseberg. Den tjocka tomten köpte jag på vävdagarna i Glimåkra. Det är en trevlig tjej från Vinslöv som gör dom.

Som färdkost hem från Göteborg köpte jag en kanelbulle. Jämför med tändsticksasken! När jag tog bilden hade jag nog ätit 2/3 av bullen. God som attan!

1 kommentar:

AnnA sa...

God kväll!
Ja, det var en bulle att bita i...
Själv har jag ett kanelbullesminne från ett kafé i Gamla Sta'n i Sthlm, där man hade "plattat ut" kanelbullarna, så de blivit tunna men stora i formatet. Och goda!
Trevlig Helg på dig!(Själv ska jag jobba helgen, och går på i morgon eftermiddag.)
hälsn
AnnA